Khamis, 24 Mac 2011

apa la nak jadi....

apa la nak jadi pagi2 ni... hantar anak lambat..tayar keta pun kempes..kalut p kedai minyak nak pam tayar tadi...p mobil..pam pam, bukan angin masuk..angin lagi keluar..aduhai..tgk jam dah nak dekat kul 8 dah...tak punch lagi..p pula petronas..ye la..tayar dah kempes teruk sangat tadi...
masuk ofis pula..kalut  nak p kelas..sampai kat kelas...tgk kelas kosong..awat ni..mana p student..
cek cek..tengok tengok...silap kelas daa....aduh..tensen....
pasai apa pun tak tau hari ni..
dah la malam semalam..tengah tengah malam terjaga..terjaga sebab mimpi..
mimpi tak menakutkan sangat..tapi bila sedar, tengok jam kul 1 tgh malam....jadi takut la pula....
nak tau mimpi apa...
aku mimpi..aku masa tu baru nak masuk tido..dok sembang2 dengan mr hubby...tiba tiba...kakakku ketuk bilik bagitahu umah kita masuk pencuri..abis semua barang kat tingkat bawah kena angkut..
licin umah..macam umah kosong..
p dapur tengok pun..semua barang tak ada..termasuk la peti sejuk, barang barang dapur...
aku jadi tensen la..semua barang kena curi...licin depa sapu...
Mr hubby pula lari keluar tgk kot2 ada sesape kat luar..
lama dia p, tak masuk2 dah...pelik juga..
p p depan, motor tak ada..keta pun dah di keluarkan, tgk umah jiran cool jer...
kalut aku amik kunci keta..lari p kat keta..masa start keta tu tercungap cungap penat..dalam tercungap cungap tu la..aku terjaga...
tgk sebelah..mr hubby tgh lena elok aja..anak pun ada tido elok ja kat atas katil..
hati aku jadi berdebar2..rupa rupanya mimpi...
apa maksud mimpi tu yer..hati jadi tak sedap..kejut mr hubby, tanya dia dah kunci umah ke..pintu pagar dah kunci ke..
dia kata dah...
memang tak sedap hati..apa nak jadi ye..
orang tua tua kata mimpi di tengah2 malam ada makna..apa makna mimpi aku ni.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan