Rabu, 18 Mei 2011

astro..wajib ke kat umah???

emm.. saja je wat entry ni.. astro??wajib ker kat umah...
dalam keluarga aku..semua ada astro..abg lan, nuar, pijan,kak azu..kat kampung pun ada( kat kampung dulu aku la yang suruh pasang , untuk  mak , adik yang banyak masa dok umah dari aku yang keje ni......)
tapi aku? aku and mr hubby rasa tak berapa perlu...bukan selalu pun tgk tv..masa baru kawin pun tak tengok tv sangatt..dah ada anak ni lagi la..kul 8 or 9 dah masuk tido dah pun...
ala, lagipun channel biasa banyak gak ada...TV1,TV2,TV3,NTV7,8TV,channel 9..semua kat umah dapat...tak kisah pun...
cuma my mom selalu kisah...sebab tu terpikir....perlu ker....
baru baru ni , my sis ada problem dgn astro...cite nya, my sis pakai astro max..sekarang ni tak de dah astro max..orang astro nak hapuskan astro max..depa suruh pakai astro beyond...dah janji nak pasang kat umah my sis..tapi dah berbulan bulan tak pasang..sekarang my sis dok dengan aku..terjadilah tragedi ni..pihak astro tiba tiba jer potong..padahal baru bayar 2 hari dan belum due date lewat pun..
col la suruh pasang lek..depa kata kena pakai astro beyond..janji hari khamis nak mai...tapi sampai skrg tak mai lagi..dahsyat kan..depa ni nak duit..tapi tak mai mai  pasang..dah seminggu..tapi nanti bayarnya sama juga..pelik..penat gaduh dgn astro ni..tak dapat apa pun...
so, dah seminngu tak berastro.. aku dgn mr hubby tak kisah pun la..
tapi tgk anak sedara ..kesian..dah biasa tgk karton , channel astro ceria..emmm nampak la muka boring kalau kat umah tu......
kita bayar astro kita harapkan perkhidmatan ok..ramai yang dok maki hamun kat belakang tentang perkhidmatan astro ni..tapi dok pakai juga..dok bayar juga tiap tiap bulan..sebab tu astro tak kisah pun.bagi astro..sape nak pakai, bayar...puas hati or tidak terpulang..kalau tak puas hati..nape pakai..betul tak???
kita yang tentukan..dah tak puas hati..stop la...apa susah..
so, pikir la sendiri..wajib ker ada astro kat umah???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan